وَ ما اَدریکَ ما مَرْیَم ؟

بایگانی
  • ۲
  • ۰

1.با یه فنجون قهوه داغ تُرک میشینم پای لب تاپ، ساعت نزدیکای هفت صبحه و شهر شلوغِ آلودمون یواش یواش داره بیدار میشه...

خب زندگی من دو ساعتی زودتر شروع شده، از همون لحظه ای که وارد آشپزخونه میشمو بابا رو در حال ریختن آب جوش تو فلاسک چای میبینم.

بعد زندگی تا هفت در سکوت مطلقش برای منه...در آرامش به صورتم گُلاب میزنم، موهام رو گیس میکنم،قهوه دم میکنمو تو دفتر نیایشهام مینویسم، بعد میرم سراغ کاری که از شب قبل براش برنامه ریزی کردم...نقاشی ...مطالعه...وبلاگنویسی...دیدن یک فیلم آموزشی آبرنگ از استاد سمندریان...

امروز کتاب اثر مرکب رو برداشتم و  برای فرار از سردرگمی این روزها، هایلایتها رو مجدد مطالعه کردم، سراغ پیوستها رفتمو پرسشنامه ها رو دوباره پاسخ دادم، اهداف شغلی،روابط، سلامتی و مالیم رو بازنویسی کردم و اقداماتی که لازم دارند، حالا از اون سردرگمی اولیه و اضطراب ناشی از اون دراومدمو تکلیفم با خودم روشن تره، حالا باز دوباره حس خوب هدفمند بودن رو دارمو تلاشهام  برام معنی دارتر شده...

2.دیگر اینکه اومدم خلاصه کتاب "در کافه جوانی گم شده" رو بنویسم( که بعید میدونم وقت بشه باید حاضر شم و برم سرکار) و اینکه کتاب جدید خوب دیگری را هم شروع کردم به نام " آن" از ریچارد باخ که به طرز عجیبی جذبم کرده و دوست دارم که زودتر تمومش کنم و ازش بنویسم...

3. طرحی رو که برای کار آبرنگ کشیده بودم رو پاک کردم خب چنگی به دل نمیزد و تناسبات رونتونسته بودم رعایت کنم ولی اصلا قرار نیس که اون طرح رها شه قراره اونقدری براش تلاش شه تا نتیجه دلخواه به دست بیاد.

4. با وجودی که دوست ندارم از لحظات ناخوبم بنویسم ولی زندگی بعد از ساعت هشت صبح تا شش غروب آنقدرها هم دلخواه جلو نمیره، کار بسیار زیاد و حقوق ناچیز...عدم شایسته سالاری و دریافت حقوقهای کلان افرادی که حقیقتا مستحقش نیستند...خستگی زیاد که گاهی تا گریه میکشاندم ...ولی خوشبختی بزرگم آن جایی است که زندگی بعد از ساعتهای طولانی کار بازهم آرام و زیبا مرا در آغوش میگیره...

5.دنبال یک آموزشگاه و مربی بسیار قوی طراحی ام ( برای طراحی و نه آبرنگ) در محدوده غرب( اکباتان، صادقیه، پونک و....) لطفا اگر سراغ دارید من رو راهنمایی کنید.

6. وقت نشد خلاصه کتاب بنویسم.

7. من خوشبختم...شکر.

  • ۹۷/۰۹/۱۴
  • مریم ...

نظرات (۵)

سلام
صبحت بخیر
آموزشگاه دایره رنگی رو چک کن
پیج اینستاش
dayererangi
خانم سلطانمحمدی
پاسخ:
سلام پری شان عزیزم
ممنون از راهنماییت عزیزم، خیلی پیج خوبی بود بهم نزدیک هم هست اگر شهریه اش مناسب باشه احتمالا همینجا برم.
چقدر این پست اول صبحی بهم انرژی داد
مرسی مریم جان

حال عصبانیه چند لحضه قبلم رو ( که با خوندن پست یکی از دوستام ایجاد شده بود ) این پست تو خوب کرد
مثل ابی که روی اتیش ریخته باشی

و چقدر ارامشت رو حس کردم

موفق باشی عزیزم
پاسخ:
سلام دوست عزیزم
به وبلاگم خوش اومدی، خیلی خیلی خوشحالم که حالت با خوندن پستم خوب شد از خوندن کامنت پرمهرت یه لبخند بزرگ رو صورتم پهن شد.
خوشحالم این وبلاگ شانس دوستی با شما رو بهم داد.
مورد شماره ی 4 رو همه مون داریم متعسفانه :( 
فک کن با 13 سال سابقه ی کار حقوقت اندازه ی کسی باشه که تازه یکساله وارد شرکت شده!!!
ای بابا...
همون خوشبختیه قبل از شروع کار و بعد از اتمامش به همه ی دنیا می ارزه... همون لحظه ها رو زندگی کن... لحظه های در آغوش یار بودنو زندگی کن...
پاسخ:
پس شما هم درگیر این ناعدالتی ها هستی مریم جان.
البته خداروشکر که شغل و منبع درآمد داریم ولی کاش دریافتیمون اندازه زحمتمون بود.
آره واقعا فقط اون لحظه های قشنگ قبل و بعد کار مخصوصا وقتایی که همسرم کنارم هست همه انگیزه و امیدم هستند.
مدت کوتاهیه به مرور نت گردی هام و حتی مطالعه م رو خیلی محدود و وسواس گونه کردم. بیشتر وبلاگ هارو قطع دنبال زدم. کتابای نصفه نیمه و کارای نصفه نیمه رو گذاشتم کنار. میخوام کمی از پراکندگی و آشفتگی ذهنم و زندگیم بتونم کم کنم و به تمرکز و آرامش برسم. یه کم خود گمشده مو پیدا کنم.
با این وجود وبلاگ تو جز معدود جاهائیه که دارم دنبال میکنم وکیف می کنم. مثل همیشه فوق العاده ای مریم:)
همینطوری دلم خواست اینو بهت بگم که خیلی برام ویژه ای:)

کاش منم میتونستم زود بیدار بشم و این زمان های زیبای صبح رو برای خودم داشته باشم. خیلی تلاش کردم، نشده. ولی بازم سعیمو می کنم:)
پاسخ:
یک دنیا از کامنت پرانرژیت ممنونم بانو.
خیلی خوبه که ما همدیگرو داریمو از هم یاد میگیرم.
دلا بانوی عزیزم یه لینک برات میزارم شاید خوندنش کمکی باشه برای زود بیدار شدن
http://minimalbrisa.com/2018/11/12/howtowakeupearly/
خوندم این مقاله رو مریم جان. واقعا ممنونم ازت عزیزم. خیلی عالی بود:) از بعضی مواردش خیلی خوشم اومد.
پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم
خوشحالم که دوست داشتی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی