وَ ما اَدریکَ ما مَرْیَم ؟

بایگانی
  • ۰
  • ۰

بعد از مدتها این پنج شنبه همانطوری است که باید باشه

میشه تن خسته و موهای خیس رو سپرد به نور باریک آفتاب تابیده شده از پنجره و عمیق خوابید...

میشه عصرگاهش گرد از کتابای کتابخونه گرفت و پالتای رنگ رو شستُ و نقاشی آبرنگ رو کامل کرد حتی اگه نتیجش چنگی به دل نزنه...

میشه موهارو شونه کردُ و دونه دونه سنجاقا رو فرو کرد تو تارای صاف و یاغی که هیچوقتِ خدا سر سازش ندارن که با هزارتا گیره باز میلشون به رها بودنه...

میشه وضو گرفت زیر لب اذان گفت سجاده ی سبز و چادر سوغات بندر و سر کرد و تسلیم بود...

میشه فکر کرد به همه مشکلاتی که هست که میشه فکر کردُ فرار نکرد...

میشه پناه برد به نمازُ و سپرد به تسبیحات حضرت زهرا(س) این دلضربه های مدام رو...

میشه دل داد به تصنیفای رادیو...به عشق گالان و سولماز...

به عطر قهوه...

به رنگ...

به نور...

به آرامش امن این خونه...

...

یارِ خوبم ازم خواسته که هر کتابی که میخونم خلاصه اش رو در حد نامِ نویسنده و مترجم و در چند خط بنویسم. اولین تجربه کتاب قمارباز بود که خب چند خطم شد پنج صفحه و از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان که داستان رو هم به میل خودم تغییر دادم. مِن بعد احتمال دارد خلاصه کتابهایی که میخونم رو در حد چند خط اینجا بنویسم.

برای امروز بعد از تمام شدن یک کتاب سوئدی و یک کتاب فرانسوی دلم یه کتاب خوب ایرانی میخواست از جنس دل خودم, از سرکار برگشتنی از کتابخونه جلد اول آتش بدون دود رو گرفتم و کم لطفیِ بزرگیه اگه نیام و ننویسم ممنون حنا جانم که میل خواندن این کتاب رو در من زنده کردی. دنیا به آدمایی شبیه تو نیاز داره.




  • ۹۶/۰۶/۱۶
  • مریم ...

نظرات (۳)

اخ اخ...
بخون این کتابو...
هیچی نگو...
فقط بخون...
پاسخ:
زیارت قبول عزیزم
دارم میخونم پری شان جانم
چقدر هم خوبه
ای خدا! مرسی که انقدر حسهای خوب به من میدی. نوش جونتون. از خوندنش لذت ببری:*
پاسخ:
جلد اول رو خوندم حنا جان و غرق لذت شدم
ممنون از شما عزیزم :)
مرمری... چرا انقد کم پیدا شدی؟
همه چی روبراهه؟
عادت به ننوشتنت نداریم... بیا تند تند بنویس...
پاسخ:
سلام مریم جانم
ممنون از احوالپرسی شما خوبی؟
خواهرزاده ها خوبن؟
خودمم دوست دارم بنویسم ننوشتن برام سخته.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی