وَ ما اَدریکَ ما مَرْیَم ؟

بایگانی
  • ۰
  • ۰
میدونید من فکر میکنم حال یه خونه مستقیما به حال خانم خونه ربط داره اینکه خونه میخنده یا غمگینه
کاش دخترامون یاد بگیرن این مهارتها رو
مهارت لبخند زدن
شاد بودن
صبور بودن
گذشت داشتن
یادمه یه بار مامان غر میزد که مریم شوهر نمیدم خیلی آبروریزیه بلد نیست غذا بپزه (بلدم ولی مورد تایید مامانم نیست :/) خواهرم گفت مامان آشپزی رو همه یک ماهه یاد میگیرن یادش بده تو زندگی مشترک گذشت داشته باشه.
لازم نیست کار خاصی کرد فقط باید لبخند زد گاهی شبا با یه دست گل ارزون رفت خونه و گذاشتش سر میز شام
عصرای پنج شنبه واسه ناهار یه دوغ خونگی درست کرد
میدونید این چیزا حال یه خونه رو خوب میکنه
باور کنید خوشی دلمو نزده نفسم هم از جای گرم بلند نمیشه، همه قسط دارن شهریه دارن، پایان نامه پدر منو هم رده های منو درآورده ولی اگه آدمای مسئولیت پذیری باشیم وقت درس، درس بخونیم تایم ورزش، ورزش کنیم، تو شغلمون مسئولیت پذیر باشیم همه چی جفت و جور میشه میشیم زن موفق شاغل تحصیل کرده ای که کدبانو هم هست
 زن موفق شاغلی که کیک تولد پسرش رو خودش درست میکنه و کنار شیر و آرد و تخم مرغ کلی عشق میریزه تو غذاش
ما در جایگاه یک زن وظیفه داریم حال یه خونه رو خوب کنیم
.....
چند روز پیش از سر کار که برگشتم باسلوق میوه ای درست کردم  البته تجربه اولم بود و از اونجایی که من چیزهایی که درست میکنم رو نمیچشم (چون شکر داره) خودم نمیدونم چجوری شده ولی فک کنم بد نشد
مواد مورد نیاز:
ژله مورد نظر: یک بسته ترجیحا لیمو یا پرتقال
شکر: یک لیوان
نشاسته: نصف لیوان
گلاب دو سوم لیوان
پودر نارگیل: مقداری برای غلطاندن

ابتدا نشاسته را با آب حل میکنیم ( من با آب جوش حل کردم) سپس شکر و بقیه مواد (جز پودر نارگیل) را ریخته کاملا مخلوط کرده روی حرارت قرار میدهیم آرام هم میزینیم تا سفت شود و قل بزند بعد در سینی یا هر ظرف مناسب به قطر یک و نیم سانتی متر میریزیم و در یخچال به مدت 6 تا 7 ساعت قرار میدهیم سپس از یخچال خارج کرده و با چاقو برش میزنیم و در پودر نارگیل میغلطانیم و در ظرف میچینیم.



پ ن 1: من توش گلاب نزدم ولی دستورش داره
پ ن 2: ببخشید عکس بی کیفیته صبح زود قبل سرکار رفتن  برش زدمو تو پودر غلطوندم فرصت نبود عکس خوب بگیرم
پ ن3: میشه روش گردو هم گذاشت
پ ن 4: مامانم بعدا گفت باید نشاسته رو تو آب سرد حل میکردم.
پ ن 5: التماس دعا لطفا
  • ۹۴/۰۴/۳۱
  • مریم ...

نظرات (۳)

احسنت به تو:*
پاسخ:
فدای شما خانوم.
چقدر با حرفات موافقم :)

باریکلا خانوممممم هنرمند :)
پاسخ:
مرسی خانوم دکتر
لبخند زدن، شاد بودن و... چند سال پیش فکر نمی کردم مهم باشه اما خیلی مهمه
افرین به یافته هاتون و روش زندگیتون
حاجت روا باشی کدبانوی شاغل و هنرمند:-) 
پاسخ:
مهم خیلی مهمه نینا
ممنونم همچنین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی