وَ ما اَدریکَ ما مَرْیَم ؟

بایگانی
  • ۰
  • ۰
مایع کتلتو میندازم تو روغن داغ و دورش رو با کناره قاشق صاف میکنم، صدای جیلیز و ویلیز سرخ شدن و بوی مطبوع ادویه ها میپیچه تو آشپزخونه، برای خودم یک لیوان شیرموز میریزمو تکیه میدم به دیوار آشپزخونه.
فکر میکنم مریم امروز رو نمیشناسم، دختر بی حیای درونم رو نمیشناسم، کی بهش این همه پر و بال دادم، که جرات کنه قضاوت کنه، شرایط خاص دیگران رو نادیده بگیره و فقط به فکر خودش باشه، اصلا من کی بهش یاد دادم انقد خودخواه باشه، که نچ نچ گویان و خودمحورانه متهم کنه دوستی رو، عزیزی رو، اونم در شرایطی که کمتر حق باهاشه.
امان از دست ما آدم ها، چه بی رحم میشیم گاهی، بخدا که ظلمه، بخدا که ظلم کردم، کاش قبل از متهم کردن فکر میکردم که چه راحت با یه جمله میشه دلی رو شکست، که بخدا دل شکسته رفو نمیشه که دل شکسته خودم هرگز 
رفو نشد.
بشقاب بند زده هم دیگه بشقاب نمیشه، دل که دله، کاش ببخشدم، هرچند خودم هم چیزایی شنیدم که مستحقشون نبودم چیزهایی که مرورشون منو تا گریه میکشونه ولی کاش من شرمنده خودم نبودم.
  • ۹۴/۱۲/۰۴
  • مریم ...

نظرات (۴)

  • محسن رجب پور
  • اینکه آدم قبل از اینکه این دنیارو ترک کنه پیش خودش شرمنه بشه به نظرم خیلی بهتره. اینطوری باعث رشد آدم میشه. 
    ولی قضاوت و عجولانه برخورد کردن خوب نیست.
    موفق باشید.
    پاسخ:
    سلامت باشید.
  • نفر سیزدهم
  • حالا وسط این همه شرمندگی، من دارم فکر میکنم چقدر دوستت دارم. چقدر عزیز شدی برام توی این دنیای مجازی.
    پاسخ:
    حنای خوبم من هم همین حس رو  دارم که حضور گرمت و دلنوشته هات و بلوغ فکریت شدند سرمشق زندگی من.
    دل بزرگوارش بخشیده منو.
    سلام
    راستش آسون ترین کار همیشه قضاوت بقیه و سخت ترین کار قضاوت خودمونه.کم پیش میاد کسی خودش رو قضاوت کنه و حق باهاش نباشه!اما اگه یه روز خودمون رو قضاوت کردیم و مقصر بودیم معلومه یه چیزی به اسم وجدان هنوز درونمون زنده س!
    پاسخ:
    وجدان هنوز زنده است...
    مرسی خانوم پرستار برای این حس خوب.
    بعضی آدما میفهمن زندگیو ،خودشونو، خلقتشونو..این عالیه که آدم خودش به حساب خودش برسه، هی خودشو زیر و رو کنه،نقد کنه ،دعوا کنه حتی! این یعنی آدم میفهمه از خودش چی میخواد! اینکه میخوای آدم خوبی باشه با اینکه معصوم نیست ! اینکه از خودش طلبکار میشه واسه قدمای اشتباه..این عالیه!:)
    میدونی مریم خیلیا اینو تو خودشون نمیبینن، رفتارشون رو،بدیاشون رو نمیبینن حتی چه برسه پشیمونی و تلاش واسه بهتر شدن..
    واسه ی همین به خودت افتخار کن ،برای داشتن این قلب مهربون و در عین حال فهمیده :) 
    پاسخ:
    واقعا یاسی کاش اشتباهاتمون رو بپذیریم، من سرکار هم این اخلاق رو دارم که اشتباهمو بپذیرم و عذرخواهی کنم، کاش قبل همه اینا یاد بگیرم اعصابمو کنترل کنمو بیشتر صبور باشم تا خدایی نکرده باز از لین اتفاقا نیفته.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی