وَ ما اَدریکَ ما مَرْیَم ؟

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برای همسرش صبحانه درست کرده بود، برادر جان رو میگویم داشتند املت و چایی شیرین میخوردند گفت مریم بیا بخور صبحانه درست کردم گرسنم بود و دلم املت میخاست رفتم سر یخچال ظرف غذامو برداشتمو گفتم مرسی دیرم شده.

...

نمیخام بگم من خیلی کار خاصی میکنم ها ولی بعضی خانم ها چقد راحت زندگی میکنند خوشبحالشان...

میخوابند تا هر ساعتی که میخان هروقت اراده کنند میرن خرید و مثل من به کلی باشگاه سر نمیزنن تا یه خوبش رو که تا هفت شب خدمات میده رو پیدا کنند.

میدونم چی میخواید بگید ته برج این منم که حقوقشو میگیرم ولی...

میدونی من از سر اجبار کار میکنم نه اینکه نیاز مالی داشته باشم اینجوری تربیت شدم مستقل، هم من و هم خواهرم، قضیه پسرا که خب فرق داره باید مستقل شن

اصلا بخوام واضح بگم بابا وضعیت مالی نسبتا خوبی داره و از هیچی هم دریغ نمیکنه ها ولی جوری تربیت کرده که دستمون تو جیب خودمون باشه در حدی که بمیریم ولی خرجامون پای خودمون باشه و از کسی نگیریم انقد مستقل که خواهرم بعد چهار سال زندگی مشترک هنوز نمیتونه از شوهرش پول بگیره و همسرش به ازای این کم خرجی خونه و ماشین و مغازه ای هرازگاهی به نامش میزنه چقد رو خودش کار کرده تازگیا بتونه از شوهرش پول بگیره میگه سرکار نمیرم تا مجبور شم

وضعیت من بدتره بمیر ولی نزار کسی برات خرج کنه حالا خودم کلی دست به خرجمها برای همه هدیه میخرم شالگردن میبافم همیشه دست پر به خونه اقوام میرم هر ماه یه مبلغی به حساب اقوامی که دستشون تنگه میریزم ولی بگو بمیر ولی کسی برات خرج نکنه بدجوری به غرورم برمیخوره

هیچوقت هم پدرم رو راضی نمیکنه به نظرش به هیچ جایی نرسیدیم شما که غریبه نیستید فک کنم حتی ازمون خجالت هم میکشه خب خیلی افت داره خودت یه آدم اسم و رسم دار باشیو هزار نفر زیر دستت کار کنند ولی بچه هات...

همین الان که کلاس نقاشی میرم هم بزرگترین جرم دنیاست، چرا؟؟؟ چون جاش میتونم بشینمو برای دکترا بخونم، حالا مهم نیست دیگه انرژی درس خوندن نداری و میخوای یه چند سالی به علایقت بپردازی اونم علایقی که نه با خیال راحت علایقی که باید برای تامین هزینه هاش کلی کار کنی مهم اینه دختر آقای فلانی دکترا نداره

ولی میدونید چیه من دوست ندارم به شغل فلان برسم تا فلان قد درآمد داشته باشم برای من همینکه درآمدم کفاف پول دانشگاه و کلاس و کامواهای رنگیمو ماگهای جورواجورمو میده بسه برای من اصلا فرقی نداره کدوم منطقه تهران زندگی کنم هر جای این تهران که باشی قطعا یه فرهنگسرا داره و این برای من کافیه قطعا یه کافه خوب داره و این برای من کافیه برای من فرقی نداره تلوزیونمون چیه یا فلان مبلو داریم یا نه من برای بافتنم یه پشتی که بهش تکیه بدم بسه نه؟؟؟ پشتی هم نیس یه بالش برام کافیه

میدونم دارم از سر شکم سیری حرف میزنم 

من دوست دارم جایگاه به عنوان یه دختر ارزشمند باشه نه اینکه چون سرکار میرم چون فوق لیسانس دارم پس اگه چیزی میبافم یا کیکی میپزم اشکال نداشته باشه من حتی اگه درسم نمیخوندمو تو خونه بودم هم اینکارا ارزشمند بود هرچند الانم دست به هرکاری که میزنی میشنوی که جای اینکارا بشین درستو بخون

من دوست دارم پدرم از دستپختم تعریف کنه نه از دست فرمونم دوست دارم بفهمه رنگ چقد زندم میکنه 

بگذریم

شرمنده خودمم شرمنده پدر هم.

  • ۹۴/۰۶/۱۷
  • مریم ...

نظرات (۳)

مریم متاسف نباش این چیزی نیست که به خاطرش تاسف بخوری! قرار نیست تو چیزی باشی که بقه انتظار دارن و چون شبیه انتظارات اونا نیستی بخوای سرزنش کنی خودت رو... تو برای پدرت دختر خوبی هستی و اولاد صالح هیشه باعث افتخارن! حتی اگه سیکل داشته باشند و تنها هنرشون خوب قرمه سبزی پختن باشه! اولاد صالح..میدونی چی میگم؟
راستش منم خیلی متفاوتم با انتظارات خانوادم حتی توی هنر! مامانم نقاشی منو هنر حساب نمینه و هر بار بهم میگه دختر باید هنر داشته باشه پاشو برو کلاس پیانو! 
یا من مطمئنم اگه بفهمه دلم میخواد تابستون دیگه برم کلاس آشپزی مثلا پیش خودش میگه چه دختر سطحی و سبک مغزی دارم لابد! اما خب برای من مهم نیست..من همینم.. و از خودم راضیم و رضایت خودم برای خوشحال بودنم کافیه..یادت باشه این زندگی توئه و از دنبال کردن زویاهات شرمنده نباش :)
پاسخ:
میفهمم یاسی
منم دنبال رویاهامم ولی کاش یه مقداری از طرف خانواده درک میشدیم
من خیلی تنها شدم یاسی خیلی
عزیزم تو خیلى خوبى،بابا هم تقصیر نداره وقتى میبینه دخترش ظرفیت دکترا خوندنم داره ازت میخواد ادامه بدى،این خصلت بابا ماماناس،تا اخر دنیا برا بجه هاشون ارزوهاى طول و دراز دارن،تو دلخور نباش با این طبع لطیفت حیفه ناراحت این حرفا باشى.تمام فعالیتهایى که انجام میدى بى نظیرن،نقاشى که عشقه،مثل خودت.دلسرد نشو از درک نشدن،قرار نیست همه مثل هم دنیا رو ببینن و دنیاشونو بسازن.ادامه بده و برو دنبال ارزوهاى رنکى رنکیت.ببخش با موبایل کامنت میذارم فقط حروف عربى داره
پاسخ:
سلام عزیزم
خوش اومدی به وبلاگم
ناراحتم نمیکنه این حرفا وای انگیزمو میگیره
درکشون میکنم ولی این همه ی منه
دقیقا میدونم چی میگی مریم و تعبیرت از تنهایی چیه..میفهمم و بارها و بارها حس کردم تو کل دنیا کسی نیست که مثل من فکر کنه تا اینکه...
مطمئن باش کسی میاد تو زندگیت که واو به واو حرفای دلتو نخونده میفهمه و تو رو به دنبال کردن رویاهات تشویق میکنه:*
پاسخ:
مرسی عزیز مهربونم واسه آرزوی قشنگت
میشه به دنیا امید داشت وقتی انسانهایی مثل تو دارن توش زندگی میکنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی